|
|
HET MENTALE ALS BEELD EN VERSCHIJNING
|
De tweede van de Tweeden
|
|
|
De Tweeden, de eerste van de Tweeden
|
|
|
Alleen via een Teken mag je
|
|
naar de eersten en de tweeden van de Tweeden gaan.
|
|
|
Eerste van de Tweeden
|
|
|
Beeld vóór dat er feitelijk beeld is
|
|
|
Voor-beeld
|
|
|
Het Éne Veld, dat zich over de Eersten (de emotionelen) heen legt.
|
|
|
- Ontleding en deel van het geheel, zoals zojuist beschreven
|
|
deel van een geheel toch opereert het zelfstandig -.
|
|
|
Er is er maar één.
|
|
|
Het is de eerste van de Eersten
|
|
die voeding en kracht geeft
|
|
aan de eerste van de Tweeden
|
|
|
Eerste van de Tweeden
|
|
|
Die zijn eigen kwaliteit heeft
|
|
en zijn eigen wezen is
|
|
niet op en niet omkijkt
|
|
onverstoorbaar zijn gang gaat
|
|
zich nergens aan bindt.
|
|
|
Geestdrift, ongeduldige Id
|
|
lust om te weten
|
|
te zoeken, te gissen.
|
|
|
Wat een idee, wat een fantastische vinding!
|
|
|
Enorme potentieel |
|
waar alles nog mogelijk is |
|
|
Waar de Indruk |
|
die de Scene heeft gemaakt |
|
verbeeld wil worden
|
|
precíes zoals ze is
|
|
even wijs
|
|
even gis.
|
|
|
Er is wat er is
|
|
en niets anders.
|
|
|
Één lijn door het midden
|
|
Één geest
|
|
Één perspectief.
|
|
|
Zó dient de eerste van de Tweeden zich aan.
|
|
|
|
|
|