|
|
De Derden, de tweede van de Derden
|
De derde van de Derden
|
|
|
De tweede van de Derden
|
|
die om de eerste van de Derden heen trekt.
|
|
|
Herhaling van de eerste van de Derden
|
|
|
Aan- sluitend beeld.
|
|
|
- De eerste ziet het aan vanuit zijn schuilplaats -
|
|
|
Het Verstoorde Veld, dat zich over Het Éne Veld heen legt.
|
|
|
Er zijn er Twéé
|
|
|
Enteren, aanhaken! |
|
|
Stevig koppelen aan het Schouwspel |
|
zoals het zich voordoet. |
|
|
Dit aan dát
|
|
hier aan dáár.
|
|
|
Dit is niet gelijk aan dat
|
|
Hier is niet gelijk aan daar.
|
|
|
Kracht tegenkracht
|
|
vorm contravorm.
|
|
|
Hevig aangrijpen
|
|
|
Treffen van het één met het ander.
|
|
|
Er doet aan, er wordt aangedaan.
|
|
De hersenpan kraakt en doet
|
|
het hart is van vlees en bloed!
|
|
Spieren trekken samen
|
|
vaten verwijden zich.
|
|
Intens ontvangen, diep indrukken
|
|
het hart slaat over.
|
|
|
Allerlei handelingen worden verricht om
|
|
om de ruimte met lichamelijkheid te vullen
|
|
indrukken te maken en te krijgen.
|
|
|
Het verzamelen, het ontvangen wereldwijd
|
|
de spreiding naar alle kanten.
|
|
|
|
Wáár precies de Scene
|
|
zich afspeelt kan ik nu weten
|
|
ook tot hoever haar reikwijdte is.
|
|
|
Maar wannéér ze plaats vindt
|
|
hoe lang ze gaat duren
|
|
is nog onduidelijk, moet nog bepaald.
|
|
|
Zo groot het genot, zo hevig de pijn.
|
|
|
Twee lijnen die kruisen
|
|
twee lichamen
|
|
twee perspectieven.
|
|
|
Één vlak dat er door heen snijdt.
|
|
Zó dient de tweede van de Derden zich aan.
|
|
|
|