|
|
De Vierden, de derde van de Vierden Het totale plaatje
|
Voorbij de laatste horizon
|
|
|
|
De derde van de Vierden
|
|
herhaling van de tweede van de Vierden.
|
|
|
De derde van de Vierden die
|
|
om de eerste, tweede en de derde van de Eersten
|
|
de eerste, de tweede en de derde van de Tweeden
|
|
- die uit het Lichte Veld -
|
|
de eerste, de tweede en de derde van de Derden
|
|
de eerste en de tweede van de Vierden |
|
- die uit het Donkere Veld -
|
|
heen trekt.
|
|
|
Zó gaat de regel.
|
|
|
Nu wordt het wet.
|
|
|
Aan- sluitend beeld
|
|
|
Ken Teken
|
|
|
Onderscheidend Teken
|
|
|
- De eersten zien het aan vanuit hun schuilplaats
|
|
de tweeden steken uit in actie en reactie . -
|
|
|
Het Bindende- Brekende Veld dat zich over alle Velden heen legt.
|
|
|
Niet alleen gaat het......
|
|
|
Wat? De tijd is op
|
|
er moet afgebroken
|
|
er moet een punt gezet.
|
|
|
Het zoeklicht richt zijn aandacht niet meer
|
|
hoog of laag
|
|
links of rechts
|
|
op een groter of een kleiner deel
|
|
maar focust scheef, asymmetrisch
|
|
op het aller, aller kleinste onderdeel.
|
|
|
- Pigment, poeder, stof! -
|
|
|
Het accent is een kwartslag gedraaid
|
|
het beeld wijkt af
|
|
lijkt niet op de vorigen
|
|
|
- eerder uitzondering
|
|
dan wet of regel te zijn.
|
|
|
Uiteindelijk effect
|
|
tastbaar bewijs
|
|
dat kracht werd uitgeoefend
|
|
dat indruk werd gemaakt.
|
|
|
Het Teken lijkt me de rug toe te keren
|
|
of is het Tafereel
|
|
dat ik wilde beschrijven
|
|
voorbij getrokken
|
|
is het er niet meer?
|
|
|
Uiterste punt van sensatie:
|
|
de Prins heeft de Prinses van Ver gevonden
|
|
maar sterft in haar armen.
|
|
|
|