|
|
HET DONKERE VELD
|
De tweede van de Derden
|
|
|
HET FYSIEKE ALS BEELD EN VERSCHIJNING
|
|
|
De Derden, de eersten van de Derden
|
|
|
Alleen via een Teken mag je
|
|
naar de eersten en de tweeden van de Derden gaan.
|
|
|
Eerste van de Derden
|
|
|
Beeld vóór dat er feitelijk beeld is.
|
|
|
Voor-beeld
|
|
|
Het Éne Veld dat zich over de Eersten (de emotionelen)
|
|
en de Tweeden (de mentalen) heen legt.
|
|
|
- Ontleding en deel van het geheel, zoals zojuist beschreven,
|
|
deel van een geheel toch opereert het zelfstandig -.
|
|
|
Er is maar één.
|
|
|
Het zijn de eerste van de Eersten
|
|
en de eerste van de Tweeden
|
|
die de derde Eerste Spirit geven.
|
|
|
Aandrift, lustprincipe van de materie
|
|
die zich uitdrukt in een vorm
|
|
die zijn eigen kwaliteit heeft
|
|
en zijn eigen wezen is
|
|
niet op en niet om kijkt
|
|
onverstoorbaar zijn gang gaat
|
|
zich nergens aan bindt.
|
|
|
Waar de substantie |
|
waarmee de Scene wordt gemaakt |
|
verbeeld wil worden
|
|
precíes zoals ze is.
|
|
|
Er is wat er is
|
|
en niets anders. |
|
|
Reusachtig atelier
|
|
giswerk van de natuur
|
|
proefmodellen, uitprobeersels
|
|
vormfantasma.
|
|
|
Plaats waar massa wordt verkregen
|
|
harten, hersenen
|
|
die in het donker liggen
|
|
gewenst en gewild
|
|
om de ziel een uitrusting te geven.
|
|
|
Één lijn door het midden
|
|
Één lichaam
|
|
Één perspectief
|
|
|
Zó dient de eerste van de Derden zich aan.
|
|
|
|
|
|