|
|
|
HET UITEINDELIJKE BEELD
|
De tweede van de Vierden
|
|
|
|
De Vierden, de eerste van de Vierden |
|
|
Alleen via het Teken mag je
|
|
naar de eersten en de tweeden van de Vierden gaan.
|
|
|
Eerste van de Vierden
|
|
|
Voor-beeld
|
|
|
Beeld vóór dat er feitelijk beeld is.
|
|
|
Het Éne Veld dat zich over de de Eersten (de emotionelen)
|
|
de Tweeden (de mentalen), de Derden (de fysieken) heen legt.
|
|
|
- Ontleding en deel van het Geheel zoals zojuist beschreven
|
|
deel van een geheel maar het opereert toch zelfstandig. -
|
|
|
Er is maar één.
|
|
|
Het zijn de eerste, tweede en derde Eersten
|
|
die de vierde Eerste glans en glamour geven. |
|
|
Af- en uitbeeldlust, plaatjesdrift!
|
|
|
Eerste van de Vierden
|
|
die huid, schil of plaatje maakt
|
|
die zijn eigen kwaliteit heeft
|
|
en zijn eigen wezen is
|
|
onverstoorbaar zijn gang gaat
|
|
niet op en niet om kijkt
|
|
zich nergens aan bindt. |
|
|
Waar de Indruk |
|
die de Scene heeft gemaakt |
|
verbeeld wil worden
|
|
zo helder
|
|
zo scherp
|
|
als maar mogelijk is
|
|
|
Allerlaatst atelier
|
|
oppervlakte - fantasie
|
|
make up idee, excentrieke mode
|
|
opperlagen, schillen, vellen, films
|
|
verven, lakken die een laatste ultra dunne laag
|
|
om de wereld leggen.
|
|
|
Het is zoals het is en niet anders.
|
|
|
Zoals de vorm er uit ziet.
|
|
zo wordt ze gegoten.
|
|
|
Één lijn door het midden
|
|
Één oppervlak
|
|
Één perspectief
|
|
|
Zó dient de eerste van de Vierden zich aan.
|
|
|
|