|
|
De Vierden, de tweede van de Vierden
|
De derde van de Vierden
|
|
|
De tweede van de Vierden
|
|
die om de eerste van de Vierden heen trekt
|
|
|
Herhaling van de eerste van de Vierden. |
|
|
- De eerste ziet het aan vanuit zijn schuilplaats -
|
|
|
Het Verstoorde Veld dat zich over het Éne Veld heen legt.
|
|
|
Er zijn er Twéé
|
|
|
Aan- sluitend beeld
|
|
|
Fijn raken
|
|
|
Nauwkeurig koppelen |
|
aan het Tafereel zoals het zich voordoet |
|
|
Dit aan dát
|
|
hier aan dáár.
|
|
|
Het oog is tastend zintuig.
|
|
|
Vorm contravorm
|
|
kracht tegenkracht
|
|
|
Dit is niet gelijk aan dat
|
|
Hier is niet gelijk aan daar.
|
|
|
Huid op huid
|
|
oppervlak tegen oppervlak
|
|
trilhaartje tegen beeld.
|
|
|
Schokje, trilling
|
|
Tik of klikje
|
|
Sensor, prikkel.
|
|
|
Zachtjes indrukken, zachtjes ontvangen
|
|
En het effect daarvan dat zich langzaam
|
|
als een gevoelige laag wereldwijd uitspreidt.
|
|
|
Aan de dimensie van plaats
|
|
wordt die van tijd toegevoegd.
|
|
|
Er wordt uitgebreid
|
|
tot aan de verste grens:
|
|
dat éne moment is middelpunt
|
|
zijn omtrek geeft er de duur van aan.
|
|
|
Twee lijnen die kruisen
|
|
twee oppervlakken
|
|
Één vlak dat er door heen snijdt.
|
|
|
Niet twee perspectieven
|
|
maar het tastend equivalent ervan.
|
|
|
Zó dient de tweede van de Vierden zich aan.
|
|
|
|